Leiderschap & Communicatie

Cursus Leiderschap & Communicatie

3 Webinars van 2 uur

DATA: nog te bepalen of op aanvraag

TIJD:  nog te bepalen of op aanvraag

Prijs: Normaal €1389  Nu uitzonderlijke Covid19 promotie €897

Inbegrepen: Hand-outs + een zestal empowering meditaties als welkomgeschenk door Eva zelf ingesproken.

LOCATIE: Online → je krijgt tijdig de link doorgestuurd

PLAN NU EEN GESPREK MET MIJ

Ik ga je helpen om rust, vertrouwen en veiligheid te creëren bij het beheren van je praktijk/bedrijf. De methode Meer voordelen en minder stress

Het is een werksysteem dat je door het volgen van enkele belangrijke strategieën in staat stelt meer connectie te krijgen met je team en met je klanten zodat je een win-win situatie kunt creëren waarbij je veel meer voordeel kunt genereren op diverse vlakken en met minder moeite. Het is een EENVOUDIGE methode om te begrijpen, PRAKTISCH toe te passen en HANDIG om snel resultaten te krijgen.

De gemiddelde persoon spreekt tot 16.000 woorden per dag, maar zijn die woorden zinvol of zinloos? De meest effectieve leiders van vandaag weten hoe ze met hun woorden actie moeten ondernemen en een positieve impact op hun organisatie kunnen hebben. Er is een veelvoud aan specifieke berichten voor leiders om te communiceren, maar over het algemeen kunnen ze in vier categorieën worden ingedeeld:

  • “Ik heb een visie voor de organisatie.”
  • “Ik heb de vaardigheden om die visie uit te voeren.”
  • “Ik ken je en geef om je.’
  • “Ik wil je helpen.”

Deze hands-on webinars is bedoeld om individuen voor te bereiden met vaardigheden en strategieën die onmiddellijk kunnen worden toegepast om hun opwaartse, neerwaartse en laterale communicatie om in elke werkomgeving te verbeteren.

LEERDOELEN

Deze trainingssessie is bedoeld om jou te helpen:

Ontdek de belangrijkste communicatiezinnen die je visie en competentie uitdrukken.

Leer hoe je kunt communiceren op een manier dat je relaties versterkt en resultaten en de gewenste resultaten behalen. Onderzoek manieren om verantwoording af te leggen en dring erop aan bij anderen. Leer hoe je effectief constructieve feedback kunt geven.

Leiderschap

Persoonlijk Leiderschap gaat over inzicht krijgen in jezelf, meer grip en invloed hebben op je werk, je persoonlijke leven en je omgeving. Er komt veel op ons af en hoe wij met situaties omgaan is essentieel voor de uitkomst.

Wanneer je de uitkomsten wilt verbeteren zal je moeten kijken naar jezelf en je eigen gedrag. Van belang is om te weten hoe je functioneert, waar je kracht ligt en waar minder, wat je wilt en hoe dat te realiseren. Maar daarnaast is het net zo belangrijk om je eigen belemmeringen te (h)erkennen en om te buigen.

Deze webinars laat je proeven van dit alles. 

Het houdt je een spiegel voor en geeft antwoorden op de vragen:

  • hoe kom ik over en is dat ook hoe ik het wil?
  • Wat zijn mijn kwaliteiten en mijn valkuilen?
  • Waar zou ik mij in willen ontwikkelen en hoe doe ik dat?
  • Hoe kan ik meer verbinding krijgen met mijzelf en mijn omgeving?
  • Hoe kan ik mijn energie omzetten naar resultaten?
  • Wat heeft mijn omgeving nodig van mij om de gezamenlijke doelen te behalen?
 

Naast alle inzichten die je verzamelt, gaat je daarna ook oefenen.

PLAN NU EEN GRATIS GESPREK MET MIJ

Voor wie is het bedoeld?

Deze korte cursus zal het meest geschikt zijn voor individuen in leidinggevende posities in de juridische maar ook in andere sectoren die een betere connectie willen met hun werknemers en klanten en willen groeien als effectieve communicators.

Dit omvat, maar is niet beperkt tot:

  • Bestuurders
  • Vennoten
  • Teamleiders
  • Project managers
  • CEO
  • Mediators 
  • Managers
  • Opkomende leiders                                                                                                               

Alle besproken onderwerpen zijn van toepassing op verschillende velden en bedrijfstakken.

HOE BELANGRIJK IS EFFECTIEVE COMMUNICATIE? 

Simpel gezegd: interne communicatie helpt om je organisatie bij elkaar te brengen en houden. Het verbindt afdelingen en teams op de werkvloer en zorgt ervoor dat elke werknemer up-to-date is, op dezelfde golflengte zit, en op hoogte is van wat er in en met het bedrijf gebeurt. Daarnaast is het heel belangrijk om een coherente communicatie- en gedragspatroon naar je klanten te reflecteren.

Deze cursus is in feite ook zeer geschikt voor advocaten praktijken waarin ze conflictbemiddeling voorzien bij familiale bedrijven. Het vergt een bepaalde aanpak als mediator of bemiddelende advocaat om het familiebedrijf en alle facetten die daaraan verbonden zijn delicaat en professioneel aan te pakken. We mogen niet vergeten dat bij familiale bedrijfsfusies- en transacties of erfenissen, de emoties op kunnen lopen. Het dialoog open en transparant houden is essentieel en hiervoor is er toch een bepaalde know-how en skills voor nodig. In deze cursus krijg je voldoende handvatten om te kunnen anticiperen op het conflict om een vreedzame en optimale oplossing te kunnen bieden waarin alle partijen zich kunnen vinden.

Waarde van effectieve communicatie

Deze cursus stelt je in staat om het volgende te doen:

  • Wek enthousiasme bij medewerkers door passie te uiten, inclusieve zinnen te gebruiken, persoonlijke voordelen aan te geven en steun te tonen.
  • Verhoog de productiviteit en concentratie door individuele prestaties te verbinden met de voortgang van het bedrijf en door geloofwaardigheid te tonen.
  • Reduceer miscommunicatie en vertragingen in productiviteit door resoluut te spreken en te handelen.
  • Communiceer slecht nieuws op een manier die de kans op negatieve weerslag verkleint en begrip bevordert.
  • Stimuleer de voortgang van het bedrijf door verantwoordelijkheid te nemen voor je acties en door indringende vragen te stellen.
  • Verbeter werkrelaties en wederzijds respect door aandacht te houden voor de persoonlijke omstandigheden van medewerkers, vertrouwen op te bouwen en oprechtheid te tonen.   
  • Bemiddelen is onderhandelen voor een win-win situatie bij je klanten en familiebedrijven.
 

HOE BELANGRIJK IS EFFECTIEVE COMMUNICATIE?

Simpel gezegd: interne communicatie helpt om je organisatie bij elkaar te brengen en houden. Het verbindt afdelingen en teams op de werkvloer en zorgt ervoor dat elke werknemer up-to-date is, op dezelfde golflengte zit, en op hoogte is van wat er in en met het bedrijf gebeurt. Daarnaast is het heel belangrijk om een coherente communicatie- en gedragspatroon naar je klanten te reflecteren.

Deze cursus is in feite ook zeer geschikt voor advocaten praktijken waarin ze conflictbemiddeling voorzien bij familiale bedrijven. Het vergt een bepaalde aanpak als mediator of bemiddelende advocaat om het familiebedrijf en alle facetten die daaraan verbonden zijn delicaat en professioneel aan te pakken. We mogen niet vergeten dat bij familiale bedrijfsfusies- en transacties of erfenissen, de emoties op kunnen lopen. Het dialoog open en transparant houden is essentieel en hiervoor is er toch een bepaalde know-how en skills voor nodig. In deze cursus krijg je voldoende handvatten om te kunnen anticiperen op het conflict om een vreedzame en optimale oplossing te kunnen bieden waarin alle partijen zich kunnen vinden.

Waarde van effectieve communicatie

Deze cursus stelt je in staat om het volgende te doen:

  • Wek enthousiasme bij medewerkers door passie te uiten, inclusieve zinnen te gebruiken, persoonlijke voordelen aan te geven en steun te tonen.
  • Verhoog de productiviteit en concentratie door individuele prestaties te verbinden met de voortgang van het bedrijf en door geloofwaardigheid te tonen.
  • Reduceer miscommunicatie en vertragingen in productiviteit door resoluut te spreken en te handelen.
  • Communiceer slecht nieuws op een manier die de kans op negatieve weerslag verkleint en begrip bevordert.
  • Stimuleer de voortgang van het bedrijf door verantwoordelijkheid te nemen voor je acties en door indringende vragen te stellen.
  • Verbeter werkrelaties en wederzijds respect door aandacht te houden voor de persoonlijke omstandigheden van medewerkers, vertrouwen op te bouwen en oprechtheid te tonen.   
  • Bemiddelen is onderhandelen voor een win-win situatie bij je klanten en familiebedrijven