Balance en Welzijn binnen de rechtspraktijk

De stress van de rechtspraktijk

Ruzie maken om de kost is niet bepaald ontspannend. Elke dag dompelen vele advocaten zich onder in conflict en competitie. Ze maken lange dagen en dankzij de mobiele telefoons zijn ze 24/7 bereikbaar. De klanten verwachten uitstekende resultaten, met bijna geen foutmarge.

Deze druk eist een zware tol. Advocaten hebben 3,6 keer zoveel kans op depressies als niet-advocaten en tweemaal zoveel kans om drugs of alcohol te misbruiken. Stress, angst en burn-out zijn enorme problemen in het vak. Veel advocaten hebben moeite om betrokken te blijven bij hun baan en tevreden te blijven met hun leven.

Mindfulness brengt in korte tijd opmerkelijke en zeer positieve veranderingen teweeg, en de voordelen worden steeds groter naarmate meer oefent. Tallereseva heeft een 8-weken Mindfulness cursus ontworpen voor advocaten in eigen tempo Online & offline Bij Live events Mindfulness is er steeds de garantie dat de locaties Coronaproof zijn

Mindful Pause: 6 Minutes voor betere advocatuur
beleef meer rust en minder stress.

Voel je je…
Uitgebrand?
Overweldigd?
Voortdurend gestrest en angstig?
Voortdurend in tijdnood?
Gebrek aan focus en concentratie?
  
Klinken een van deze gedachten bekend?
Ik ben zo ongelukkig!
Ik voel me gevangen en hopeloos.
Ik heb nooit genoeg tijd.
Ik ben niet goed genoeg.
Goed genoeg advocaat … goed genoeg echtgenoot / ouder …
Altijd iemand teleurstellen.
Ik voel me zo alleen.
Ik voel me een mislukkeling;
Ik ben de enige die door deze stress gaat.

Wat als je een meer duurzame en productiever advocatenpraktijk kunt creëren in slechts 6 minuten per dag?

De wetenschap achter mindfulness
Resultaten van een Mindful 6-minuten Pause-programma van 8 weken

Werkeffectiviteit: verhoogd met 6%
Stress: afgenomen met 32%
Angst: afgenomen met 30%
Depressie: afgenomen met 29%
Mindful Pause: hapklare oefeningen voor het cultiveren van meer vreugde en tevredenheid.

Hoe mindfulness kan helpen

Mindfulness biedt een alternatief voor onze gewoonten van zorgen, angst en frustratie. Afgeleid van oude meditatiemethoden en gevalideerd door de moderne wetenschap, is het een eenvoudige mentale oefening die een kalmere, meer bevredigende manier van zijn introduceert. De voordelen zijn:

  • Minder stress en angst
  • Verbeterde focus
  • Meer emotionele veerkracht
  • Toegenomen productiviteit
  • Betere besluitvorming
  • Verbeterde interpersoonlijke vaardigheden

Advocatenkantoren die mindfulnesstrainingen aanbieden, kunnen verwachten:

  • Minder burn-out en omzet
  • Meer efficiëntie en productiviteit
  • Gelukkiger, gezondere advocate

Wil je meer weten over deze cursus voor jou persoonlijk of voor jouw praktijk en medewerkers/collega’s?

Net als bij de advocatuur, vereist het omgaan met stress ook praktijk.